Tuesday, February 22, 2011

~ Mak.... ~

Assalamualaikum..

Mak dan ayah akan pulang ke Jitra hujung minggu ini. Mendengarkan perkhabaran tersebut, hati saya tiba-tiba menjadi amat sayu. Semestinya mak dan ayah akan kembali semula ke KL bagi sesi rawatan kemoterapi ayah yang ke-2 pada 13 Mac 2011 nanti, tetapi entah mengapa, kepulangan mak dan ayah ke kampung kali ini amat menyentuh hati saya.

Saya sayangkan mak.. Suami sering mengatakan bahawa wajah saya amat mirip mak. "Kalau ma nak tahu rupa ma masa tua nanti, tengok ja muka mak, muka ma sama dengan muka mak..". Pastinya saya menjadi bangga bila suami mengatakan yang demikian, kerana bagi saya, maklah wanita paling cantik di dunia..

Mak.. chek sayang mak... sayang sangat2...

Nyawa saya..


"Ya Allah... Kau panjangkanlah usia mak dan ayah.. Sesungguhnya merekalah kekuatanku di dunia dan akhirat..Kasihanilah kami Ya Allah..."..

Setakat ini coretan saya. Agak syahdu saya di kala ini, tak mampu saya teruskan penulisan saya untuk malam ini...

Sekian..

Assalamualaikum..

1 comment:

  1. pakar bahasa melayu ke??? bole amik home tuition ni.. ajar bahasa melayu..

    ReplyDelete